طبقه بندی شکل های گوناگون موزه ها

طبقه بندی شکل های گوناگون موزه ها  

 

1- موزه‌های تاریخ و باستان شناسی

    دید تاریخی دارند و بیانگر سلسله و دوره های تاریخی هستند . بیشتر این آثار بر اثر کاوش های باستان شناسی به دست آمده اند و بیانگر فرهنگ و تمدن گذشته و تلفیق کننده علم، هنر و دانش یک ملت یا یک قوم هستند. چنین موزه هایی مادر نیز نامیده می شوند. موزه ملی ایران (ایران باستان)، موزه ملی ورسای در فرانسه و موزه تاریخ در واشنگتن از این نوع هستند.

 2- موزه فضای باز یا سایت موزه

با ایجاد این نوع موزه ها می توان به معرفی یافته ها و داده های مهم باستان شناسی کمک بزرگی نمود. زمانی‌که یک کاوش علمی باستان شناسی منجر به نتایج مطلوب و کشف آثار ارزشمند غیرمنقول می شوند و قابل انتقال به موزه ها نیستند، با فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم، مکان مورد نظر را جهت باز دید عموم مهیا می نمایند. این امر در اصطلاح به موزه فضای باز مشهور است. از جمله این موزه ها می توان به تخت جمشید در شیراز و محوطه تاریخی هگمتانه در همدان یا تخت سلیمان در آذربایجان غربی اشاره نمود. این موزه ها در دیگر کشور ها مانند چین، یونان و برخی از کشورهای اورپایی نیز معمول است. در استان خراسان محوطه تاریخی " بندیان " در گز که دارای گچ بری های بسیار زیبایی از دوره ساسانیان است و همچنین محوطه تاریخی " شا یاخ " نیشابور می توانند مکان مناسبی برای این امر باشند.

 3- موزه های مردم شناسی

این موزه ها از گروه موزه های تاریخی اند که محدوده فعالیت آن ها، مطالعه فرهنگ هایی است که به دوران پیش از ورود صنعت ماشینی به منطقه و یا دوران آغاز صنعتی شدن مربوط می گردد و در حال حاضر به شدت مورد تهدید تمدن صنعتی هستند. موزه های انسان شناسی بیش از هر نوع دیگر موزه با موضوع اصلی خود که مردم شناسی است ارتباط تنگاتنگ دارند و در واقع مرکز پژوهش می باشند؛ پژوهش هایی در زمینه فرهنگ مادی، ساختار اجتماعی، باورها و سنت ها، سیر و سلوک و اخلاق اقوام مختلف و همچنین مطالعه هنرهای پیش از صنعتی شدن و یا در حال صنعتی شدن جوامع مختلف و یافتن راه هایی برای نجات آن ها از آثار فاجعه آمیز تهدیدهای تمدن صنعتی. موزه مردم شناسی تهران، حمام گنجعلی خان کرمان ، موزه کویر نایین و موزه مردم شناسی ابیانه از این نوع هستند.

 4- کاخ موزه ها

بناهای تاریخی هستند که از گذشتگان به دست ما رسیده و بیانگر نحوه زندگی صاحبان آنها هستند. ممکن است در یک بنا، اشیاء تاریخی و آثار هنری از جمله نقاشی روی دیوار، حجاری و گچبری نیز وجود داشته باشد. کاخ موزه ها معمولاً در مراکز حکومتی به وجود می آیند. هدف از تأسیس این موزه ها به نمایش گذاشتن اثر و بنای تاریخی و نیز عبرت آموزی است. کاخ موزه چهلستون، مجموعه کاخ های سعد آباد تهران و باغ ملک آباد مشهد از این نوع موزه ها هستند.

 5- موزه های هنری

موزه های هنری موزه هایی هستند که اشیاء آن ها صرفاً به دلیل ارزش زیبایی جمع آوری شده و در معرض نمایش قرار گرفته اند. نظر به اینکه هنر دارای جلوه های بی شمار است، موضوع مجموعه های هنری نیز بسیار گسترده است. آثار نقاشی، پیکره سازی، هنرهای کرافیک، تزیینی، کاربردی و صنعتی می توانند مجموعه هایی برای موزه های هنری باشند. همچنین آثار  تمدن های باستانی، عتیقه ها، هنرهای عامیانه و هنرهای ابتدایی چنانچه با دید هنری نگاه شوند و بر مبنای همان دیدگاه در مجموعه ای تنظیم شوند، می توانند بخشی از موزه های هنری و یا یک موزه کامل را تشکیل دهند. موزه های هنری که در سال های اخیر تشکیل شده اند، هنرهای دیگری چون فیلم، موسیقی و تئاتر را هم در مجموعه خود گنجانده اند و بازدیدکنندگان آن ها اغلب دوستداران هنر هستند. موزه هنرهای زیبا در تهران و موزه هنرهای تزیینی در اصفهان از این نوع موزه ها هستند.

6- موزه علوم و تاریخ طبیعی

تجربه های علمی بر اساس شواهد و وسایل کاری و تاریخی طبیعی که در بر گیرنده گونه های مختلف گیاهی به ویژه جانوران است را به نمایش می گذارند. موزه تاریخی طبیعی اصفهان و موزه عـلوم و تاریخ طبیعی مشهد از این نوع هستند.

 7- موزه های محلی و منطقه ای

بیانگر و نمودار فرهنگ یک منطقه و یا یک محله خاص هستند و صرفاً آثار و اشیاء تاریخی همان منطقه را به نمـایش می گذارند. موزه شـوش، تخت جمشیـد و موزه طوس در خراسان ازاین نوع هستند.

 8- موزه های سیار

برای پیشبرد سریع اهداف فرهنگی و به دلیل عدم امکانات موجود در مناطق و شهرهای محروم شکل می گیرند. این موزه ها فرهنگ های گوناگون را در مکان های مختلف در معرض دید عموم می گذارند. اگر به این نـوع موزه ها توجه کـافی شود، بسیـار تاثیر گذار خواهند بود.

 9- پارک موزه ها

به دلیل داشتن ابعاد گوناگون علمی، فرهنگی، جاذبه های تفریحی و آموزشی از اهمیت زیاد برخوردار هستند، چرا که مسایل زیستی و طبیعی را از نزدیک برای مردم به نمایش می گذارند. ویژگی مهم این موزه ها این است که عموم مردم می توانند از دیدن آنها بهرمند شوند. در ایران ایجاد پارک موزه سابقه چندانی ندارد ولی در کشورهایی مانند چین و کره شمالی مرسوم است. مکان های فرهنگی، ملی و تاریخی چون آرامگاه فردوسی در مشهد، آرامگاه عطار و خیام در نیشابور می توانند مکان مناسبی به این منظور باشند.

 10- موزه های نظامی

روند تاریخی انواع سلاح های نظامی و جنگی را در معرض دید همگان قرار می دهند. این نوع اشیا شامل لباس های نظامی رزمی، اسلحه و دیگر وسایل رزمی نیز هستند.

11- موزه های اندیشمندان ( خانه هنرمندان )

برای ارج نهادن به هنرمندان، نویسندگان، مخترعان و مفاخر جامعه، معمولا" پس از در گذشتشان در خانه شخصی ایشان پدید می آید و در بر گیرنده وسایل شخصی، وسایل کار و آثار آنان است. این موزه ها بیشتر در کشورهای اروپایی مرسوم است. خانه شکسپیر نویسنده مشهور انگلیسی و ادیسون مخترع برق در امریکا از این نوع است. در ایران هم خانه بزرگ مرد موسیقی " استاد ابوالحسن صبا " تبدیل به موزه شده و در برگیرنده تابلوهای نقاشی، تألیفات و اموال شخصی وی است.

( برگرفته از کتاب موزه داری، نوشته نوشین دخت نفیسی، انتشارات سمت، صفحات 37 و 38)

 

تفاوت شکایت کیفری و دادخواست حقوقی

تفاوت شکایت کیفری و دادخواست حقوقی                          

- دعوای کیفری مربوط به عملی است که برای مرتکب آن, دادگاه مجازات تعیین می کند ولی برای دعوای حقوقی دادگاه مجازاتی درنظرنمی گیرد و فقط مرتکب عمل رابه دادن حقوق قانونی دیگران یا انجام تکالیفش ملزم می سازد.

 - شکایت کیفری را درهرکاغذی می توان نوشت و به مرجع قضایی برد ولی شکایت حقوقی حتماً باید درورقه مخصوصی بنام دادخواست نوشته شود والاً مورد پذیرش قرار نمی گیرد

-  شکایت کیفری را برای رسیدگی باید ابتداء به مرجعی بنام دادسرا برد و بعد از انجام تحقیقات در کلانتری و دادسرا , جهت رسیدگی به دادگاه فرستاده می شود. ولی دادخواست حقوقی باید مستقیماً به دادگاه برده شود.

-  شکایتهای کیفری را بدون استفاده از وکیل هم می توان در دادگستری مطرح کرد . ولی اکثر شکایت های حقوقی باید توسط وکیل دادگستری مطرح شود(مثلاً شکایتهایی که موضوع آن مالی و بیشتر از یک میلیون تومان است)

 - برای مطرح کردن شکایت کیفری (ازهرنوعی که باشد) فقط یک تمبر 2000 تومانی لازم است که در دادگستری برروی آن زده می شود . ولی برای طرح شکایت حقوقی , باید به تناسب ارزش مالی که راجع به آن دعوا مطرح شده یک ونیم درهزار تمبر باطل کرد(مثلاً برای گرفتن یک طلب 10 میلیون تومانی بالغ بر 150 هزارتومان تمبر لازم است.)

 - پرونده بسیاری از شکایت های کیفری حتی با پس گرفتن شکایت از طرف شاکی هم بسته نمی شوند(مثل شکایت راجع به رشوه, قتل, زنا و.. ( اما شکایت های حقوقی با پس گرفتن دعوا از طرف شکایت کننده , خاتمه می یابند.)

-  درشکایت های کیفری, به شکایت کننده شاکی گفته می شود, به طرف او متشاکی یا مشتکی عنه و یا متهم گفته می شود و به موضوع پرونده نیز اتهام می گویند. اما در شکایت های حقوقی , به شکایت کننده خواهان می گویند. به طرف او خوانده گفته می شود و به موضوع پرونده هم خواسته می گویند.

- شکایت کیفری را برای رسیدگی باید ابتداء به مرجعی بنام دادسرا برد و بعد از انجام تحقیقات در کلانتری و دادسرا , جهت رسیدگی به دادگاه فرستاده می شود. ولی دادخواست حقوقی باید مستقیماً به دادگاه برده شود

-  برای دعوت کردن طرف شکایت کیفری(متهم) به دادگاه ورقه ای بنام احضاریه برای او فرستاده می شود ولی برای دعوت کردن طرف شکایت حقوقی(خوانده) از ورقه ای بنام اخطاریه استفاده می نمایند .

- در شکایت کیفری, اگر متهم به احضاریه توجه نکند و در وقت تعیین شده خود را به مرجع قضایی معرفی نکند, او را جلب و به اجبار به دادگستری می برند ولی در شکایت های حقوقی اگرخوانده بموقع حاضر نشود , منتظر او نمی مانند و ممکن است حق را به خواهان بدهند.

 - دردعواهای کیفری بدون وکیل هم می شود به حکم دادگاه اعتراض و خواستار ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر شد ولی در دعواهای حقوقی فقط وکیل دادگستری باید بوسیله دادخواست تجید نظر درخواست تجید نظرخواهی کند

وقف

تعریف لغوى وقف :

کلمه وقف در زبان فارسی به معنى ایستادن، توقف، حبس کردن، منحصر کردن چیزى، به کسى است .

 تعریف وقف در قوانین:

ماده 55   قانون مدنى می گوید: وقف عبارت است از این که عین مال حبس و منافع آن تسبیل شود، منظور از حبس نمودن عین مال نگاه داشتن عین مال از نقل و انتقال ، و همچنین ، از تصرفاتى که موجب تلف عین گردد زیرا مقصود از وقف ، انتفاع همیشگى موقوف علیهم ، از مال موقوفه است ، و بدین جهت هم آن را وقف گفته اند . منظور از تسبیل منافع ، واگذارى منافح در راه خداوند، و امور خیریه و اجتماعى میباشد. 

2 -  انواع وقف :

وقف از یک جهت به وقف عام و خاص، تقسیم میشود:

الف) وقف عام : وقف عام وقفى را گویند که راجع به جهات عامه براى کارهاى عمومى و عام المنفعه باشد.

مثل مساجد، مدارس، پل ها و هرچه از این قبیل باشد.

ب) وقف خاص : وقف خاص وقفی است که اختصاص به افراد معینى به طور تعقب داشته باشد مثل وقف بر اولاد به عنوان مثال ، مالکى مال غیر منقول یا مال منقول قابل دوام را وقف میکند تا فرزندان او از منافع مال بهره ببرند

 

ارگان های زیرنظر وزارت خانه ها ، سازمان ها و نهادهای دولتی

انفاق

تعریف لغوی انفاق

این واژه از ریشه «ن ـ ف ـ ق» به معنای کم شدن، نابود شدن، هزینه کردن، مخفی کردن و پوشاندن است.
تعریف اصطلاحی انفاق

در کاربرد رایج قرآن کریم و متون دینی، انفاق اصطلاحاً به اعطای مال یا چیزی دیگر در راه خدا به فقیران و دیگر راههای مورد نیاز گفته می‌شود. واژه «نفق» و مشتقات آن که بیش از ۷۰ بار و غالباً به معنای اصطلاحی آن در قرآن آمده، قرآن با واژگان و تعابیری دیگر نیز به این موضوع اشاره کرده است؛ مانند: صدقه یا صدقات زکات ،  اعطاء ، ایتاء  ، جهاد کردن با مال ، قرض الحسنه دادن به خداوند ، اطعام ، رزق همچنین آیات مربوط به پاره‌ای تکالیف مالی، مانند پرداختن زکات یا کفاره را می‌توان از مصادیق انفاق (به معنای عام آن) دانست.

تقسیم انفاق از جهت مادی یا معنوی بودن

انفاق گاه در امور مادی و مال است و گاه در امور معنوی. مصداق بارز انفاق در قرآن کریم، انفاق اموال است؛ در برخی آیات مراد از انفاق فراتر از انفاق مادی است؛ از جمله انفاق معنوی سرمایه‌های معنوی مانند نیروی عقل و دانش را نیز در بر می‌گیرد.

 اهمیت و منزلت انفاق

1- تاکید فراوان به انفاق 2- ذکر انفاق همراه با اعمال و عبادات مهم 3- ویژگیهای مهم انفاق

آثار و برکات انفاق

1- تزکیه و طهارتنفس 2- آرامش روحی 3- جبران و افزایش اموال 3- تقرب به خداوند 4- امنیت اجتماعی 5-  رحمت و بخشش الهی 6- پاداش اخروی و فرجام نیک 
آداب انفاق 1- اسلام و ایمان به خدا و 
پیامبر2- قصد قربت3- پرهیز از منت گذاری 4- انفاق از مال حلال 5- انفاق از چیزهای محبوب 6- میانه‌روی درانفاق 7- انفاق نهانی 8- انفاق در شرایط دشوار

مصارف انفاق

1-خویشاوندان 2- یتیمان 3- فقرا و مساکین 4- ابن السبیل 5- مهاجران در راه خدا 6- سائلان 7- آزادسازی برده‌گان 8- جهاد در راه خدا 9- مؤلفة القلوب

موانع انفاق

1- شیطان 2- ضعف یا فقدان ایمان 3- عناد و دشمنی 4- دوستی مال و اولاد 5- بخل 6- ترس از فقر
پیامدهای ترک انفاق

1- ناامنی و نابودی جوامع 2- زوال نعمت 3- محرومیت از محبت و نصرت خداوند 4- حسرت هنگام مرگ و قیامت 5- عذاب دردناک اُخروی 6- محرومیت از شفاعت 7- انفاقِ اهل بیت در راه خدا

مطالعات

 

تعاون،مصادیق تعاون، آثار تعاون 

  تعاون و همکاری به معنای «یکدیگر را یاری کردن» یا «یاری کردن برخی، برخی دیگر را» آمده است.

 مصادیق همدلی و تعاون

1. هدیه دادن2.  رفع غم از چهره مومن و سیر و سیراب کردن او3. عیادت در وقت بیماری 4. کوشش برای صلح و آشتی5.  خوشحال نمودن دیگران6. امر به معروف و نهی از منکر7.  شرکت در نماز جمعه8.  شرکت در انتخابات و رأی گیری ها

تعاون در خانه:

   اولین قدم همکاری، در محیط خانواده برداشته می شود. به همین دلیل معصومین(ع) با اعضای خانواده خود کمال همکاری را داشتند. روزی رسول اکرم(ص) وارد منزل امیرمؤمنان(ع) شد. او و حضرت زهرا(س) مشغول آسیاب کردن غله هستند، پرسید: کدام یک از شما خسته است؟ حضرت علی(ع) پاسخ داد: ای پیامبر! فاطمه خسته است. حضرت به او فرمود: دخترم! برخیز. او برخاست و پیامبر(ص) به جای او به آسیاب کردن پرداخت.

تعاون در جامعه

1.  تعاون فردی2.  تعاون اجتماعی3.  تعاون فرهنگی4.  تعاون نظامی5. تعاون اقتصاد

آثار همدلی و تعاون

1.  قرب به خداوند 2. آقایی در دنیا 3. زیاد شدن روزی 4. محبوب ترین فرد نزد خداوند 5. ناراحتی شیطان

6. ورود به بهشت 7. رفع حوائج شخص در قیامت 8. رفع عذاب شدید

  موانع تعاون:

1. حسد:حسد به معنای طلب کردن زوال نعمتی از برادر مسلمان است.

2. عجب و خود بزرگ بینی:عجب به معنای آن است که آدمی خود را به علت صفتی که در او هست و یا نیست بزرگ تر بشمارد، این صفت رذیله موجب می شود انسان خود را از بقیه جدا و بالاتر ببیند و به سبب آن از مردم فاصله بگیرد و اگر دست نیازی به سمت او دراز شد، رد کند.

 3.  عداوت و دشمنی: این صفت خبیثه که منجر به کینه و در ادامه موجب انتقام می شود سبب می شود شخص هیچ تمایل و علاقه ای به یاری کردن برادر دینی اش نداشته باشد و سعی می نماید از این طریق کینه و عداوتی که با او داشته را تلافی کند.

 

آیات و احادیثی درباره تعاون و همکاری 

پیامبر صلی الله علیه وآله :
لایَزالُ النّاسُ بِخَیرٍ ما أمَرُوا بِالمَعرُوفِ و نَهَوا عَنِ المُنکَرِ و تَعاوَنُوا عَلَی البِرِّ وَالتَّقوی مردم همیشه در خیر خواهند بود تا وقتی که امر به معروف و نهی از منکر می‏کنند ، و در نیکی و پرهیزکاری یکدیگر را یاری می‏رسانند.     تهذیب الأحکام ، ج
۶ ، ص ۱۸۱ .

قرآن کریم:
تَعاوَنُوا عَلَی البِرِّ و التَّقوی و ولا تَعاوَنُوا عَلَی الإثمِ و العُدوانِ در نیکوکاری و پرهیزکاری یکدیگر را یاری کنید و در گناه و تجاوز ، به یکدیگر یاری نرسانید.مائده ، آیه
۲

امام علی علیه السلام :
طَلَبُ التَّعاوُنِ عَلی إقامَةِ الحَقِّ دِیانَةٌ و أمانَةٌ درخواست همکاری برای برپا کردن حق ، نشانه دیانت و امانت [داری ]است.عیون الحکم والمواعظ ، ح
۵۵۶۳ .

 امام علی‏ علیه السلام :
مِن واجِبِ حُقُوقِ اللَّهِ عَلَی العِبادِ النَّصیحَةُ بِمَبلَغِ جُهدِهِم وَ التَّعاوُنُ عَلی إقامَةِ الحَقِّ بَینَهُم از حقوق واجب خدا بر بندگان ، خیرخواهی به اندازه توان ، و یاری کردن یکدیگر برای برپایی حق در میان خود است.نهج البلاغه ، خطبه
۲۱۶ .

امام علی‏ علیه السلام :
ألا إنَّ الذُّلَّ فِی طاعَةِ اللَّهِ أقرَبُ إلَی العِزِّ مِنَ التَّعاوُنِ بِمَعصِیَةِ اللَّهِ آگاه باشید که خواری در راه اطاعت خدا به عزّت نزدیک‏تر است از یاری کردن یکدیگر برای نافرمانی خدا. تحف العقول ، ص
۲۱۷ .

 

سخنان کوتاه تربیتی درمورد (بنی آدم اعضای یکدیگرند) 

1. سعدی:

بنى آدم اعضاى یک پیکرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوى به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بى‌غمى

نشاید که نامت نهند آدمى

ما ایرانیان مباهات می‌کنیم که بر سردر سازمان ملل متحده در نیویورک از میان این همه گفتارهای نیک از شاعران و حکمای سراسر عالم در طول تاریخ، همین شعر سعدی کتابت شده است:

Human beings are members of a whole,

In creation of one essence and soul.

If one member is afflicted with pain,

Other members uneasy will remain.

If you have no sympathy for human pain,

The name of human you cannot retain.

2. قرآن کریم:

مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی اْلأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمیعًا وَ مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النّاسَ جَمیعًا. (مائده: 32)

هر کس، فردی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان ها را کشته و هر کس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.

3. پیامبراعظم صلی الله علیه و آله:

مَثَلُ الْمُؤمِنینَ فی تَوادِّهِمْ وَ تَراحُمِهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ: اذَا اشْتَکی مِنْهُ عُضْوٌ تَداعی لَهُ سائِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَر وَ الْحُمّی.

مَثَل مؤمنان در دوستی و ابراز رحمت و عاطفه به یکدیگر، مثل پیکر است. هر گاه عضوی از آن دردمند شود، دیگر اعضای پیکر، با بی خوابی و تب، با آن عضو هم دردی می کنند.

4. ابوالحسن خرقانی:

اگر از ترکستان تا به در شام، کسی را خاری در انگشت شود، آن از آنِ من است. همچنین [اگر] از ترک تا شام، کسی را قدم در سنگ آید، زیان آن مراست و اگر اندوهی در دلی است، آن دل از آنِ من است... . کاشکی حساب همه خلق با من بکردی تا خلق را به قیامت حساب نبایستی دید. کاشکی عقوبت همه خلق مرا کردی تا ایشان را دوزخ نبایستی دید.

6. مهاتما گاندی:

هیچ تقوایی وجود ندارد که هدفش یا محتوایش، تنها خوش بختی و آسایش یک فرد باشد. ما همه اعضای خاندان بزرگ بشری هستیم. ممکن است که بشریت هزاران اتاق را اشغال کرده باشد، ولی همه آنها به یکدیگر مربوط است.

7. جبران خلیل جبران:

درخشان ترین تن پوشت را دیگری بافته است؛ گواراترین خوراکت همان است که بر میز دیگری می خوری؛ آسوده ترین بسترت در خانه دیگری است. حال مرا بگو چگونه می توانی خویش را از آن دیگر شخص جدا دانی؟

8. برتراند راسل:

نوع بشر چنان به صورت یک خانواده درآمده است که ما نمی توانیم سعادت خود را جز از راه تأمین سعادت دیگران تأمین کنیم. اگر می خواهیدخود خوشبخت باشید، باید راضی شوید به اینکه دیگران را نیز خوشبخت ببینید.

9. اقبال لاهوری:

نه افغانیم و نی ترک و تتاریم     چمن زادیم و از یک شاخساریم

تمییز رنگ وبو بر ما حرام است   که ما پرورده یک نوبهاریم

10. صائب تبریزی:

تار و پود عالم امکان به هم پیوسته است عالمی را شاد کرد آن کس که یک دل شاد کرد

پیوسته است سلسله موج ها به همخود را شکسته هر که دل ما شکسته است

ز رفتن دگران خوش دلی، از این غافلکه موج ها همه با یکدگر در آغوشند

11. سیدعلی صیدی تهرانی:

دلم به دوستی عالَمی گرفتار است         به کار هر که شکستی رسد، به کار من است